فراخوانِ ثبتنام / کارگاه آموزشی سهدورهای حضوری و مجازی « نقد تئاتر » کانون ملی منتقدان تئاتر ایران
با تأکید بر مؤلفههای بیانیه گام دوم؛ / نشست «چشمانداز تئاتر در گستره فرهنگی انقلاب اسلامی» برگزار میشود
دلایلِ تعامل و علاقهمندی پژوهشگران شرق و غرب به یکدیگر / مهرداد رایانی مخصوص با عنوان "دلایلِ تعامل و علاقهمندی دوسویهی پژوهشگران شرق و غرب در حوزهی ...
دربارهی نمایش «اتاق» درک مفهوم فضا دربارهی نمایش «اتاق» به کارگردانی: ماهور تهرانی حالا که میخواهم دربارهی اجرای «ماهور تهرانی» از نمایشنامهی «اتاق» نوشتهی ...
دربارهی نمایش «هیدن» - نقد مهمان «صعود یک تیم تا قله موفقیت» نمایشنامه پرکشش هیدن، بازی روان بازیگران، طراحیصحنه کاربردی و پیشبرنده، و هماهنگی کامل نور و موسیقی در بیحرکت نشستن تماشاگران برروی صندلیها و موفقیت این ...
دربارهی نمایش «انسان اسب،پنجاه پنجاه» - نقد مهمان «پَرشی درست از موانع» نمایش انسان اسب/پنجاه پنجا نه فقط برای تلاش جمعی بازیگران، نه تنها برای فرم اجرا، تابلوهای به یادماندنی، طراحی صحنه تفکربرانگیز و.. بلکه به سبب احترامی که ...
دربارهی نمایش «انسان/اسب، پنجاه/ پنجاه» درنهایت با اشک میخندیم! این نمایش نمونهی موفقی از یک اجرای فیزیکال مدرن است که به سبب ایدههای اجرایی نو و خلاقانه، متن چندلایه و مفهومی و ارجاعات فرامتنی به رویدادهای واقعی، توانسته ...
دربارهی مایش «دو نمایش با یک بلیط» خواستگاری و خرس، دو نمایش با یک بلیط ن به کارگردانی رضا آزاد دریایی نسیبه جمشیدی شاهرودی خواستگاری و خرس، دو نمایش با یک بلیط این روزها در رکود اجرای گروههای نمایشی باسابقه و دوری ...
دربارهی نمایش «هملتناک» هملت ایرانی «هملت ایرانی» نقد نمایش «هملتناک» نویسنده و کارگردان: رادنوش مقدم. بازیگران: دریا نصری، مهدیه قائدی، نازنین زهرا خزایی، المیرا سمیع، افروز بهزادی، ...
دربارهی نمایش دیازپامِ تئاتر نمایش "تنهایی وتن هایی و طن هایی " درحقیقت بازخوانی عامه پسندی؛ از نمایشنامه "پیکر زن ؛همچون میدان نبرد در جنگ بوسنی " اثر ویسنی یک است .این نمایش می کوشد؛ تا با رویکردِ ...
دربارهی نمایش «پدر» راهروهای فراموش شده یکبار دیگر سینمایی پدر، ساختهی فلوریان زلر را میبینم. نماهای بسته، دیوارها، تنگ و تاریک کردن فضا و افزودن بر پیچیدگی فهم جهانی که از دید کارکتر محوری باید برای ...
دربارهی نمایش «عروسی خون» هیاهوی بسیار برای هیچ لورکا همینطوری و خواندنش هم لذتبخش است. همهی شعرها و نمایشنامههایش. مخصوصا یرما و عروسی خون که آمیزهای از عشق و سنت و غریزه را میتوان در آنها خواند از درک ...
دربارهنمایش «انسان/ اسب» کابوسهای در یکدیگر انسان/اسب را در تئاتر شهرزاد حتما ببینید. مخصوصا به دانشجوها و آنها که اجراهای خلاق و طراحی در فضای اجرایی را دوست دارند دیدن این تئاتر را توصیه میکنم. انسان/اسب یک ...
دربارهی نمایش «کرمهای خاکی» - نقد مهمان لولیدن در دیالوگ ها به روایت کرم های خاکی دقیقاً نمیدانم چه اسمی باید برای یک دسته از تئاتر ها گذاشت ، به گمانم« تئاتر های بوتیکی» اصطلاح مناسبی باشد. شما ویترین کار را فقط می بینید چون فروشنده جنس اصلی را ...
دربارهی نمایش هیدن (نقد مهمان) شما دعوتید به دیدن نادیدنیها! سمانه توکلی - هیدن از مخاطبش درخواست فهم دارد. اما نه فقط درک فضای فکری اجرا، که طلب میکند پیچیدگی درونی کارکترها را هم کنکاش کرد. و حتی برای نمایش بصری اشیاء هم ...
دربارهی نمایش «چتری برای اسلاف» - نقد مهمان مانیفست مبهمی دربارهی صلح دربارهی نمایش «چتری برای اسلاف» مانیفست مبهمی دربارهی صلح نویسنده و کارگردان: وحید دهشکار (اجرا شده در پلاتو پویا بندعباس ) نسیبه جمشیدی شاهرودی ...
دربارهی نمایش «رویای مردان مضحک» زیر تیغ گیوتین گروتفسکی! «رویای آدم مضحک» داستان مردی است که قصد خودکشی دارد اما در پی یک برخورد کوتاه با دختربچه ناشناسی در خیابان از تصمیم خود منصرف شده و به آغوش زندگی باز می گردد.
دربارهی نمایش «بک تو بلک» رو به تاریکی بی پایان زندانی که خودمان ساخته ایم دربارهی نمایش «بک تو بلک» رو به تاریکی بی پایان زندانی که خودمان ساخته ایم مریم جعفری حصارلو - «بک توبلک» نمایشی به نویسندگی،طراحی وکارگردانی سجاد ...
نگاهی به نمایش «کسی برای یک گوریل غمگین کاری نمیکند» دغدغه های فلسفی در یک صحنه خالی سید جواد روشن- نمایش «کسی برای یک گوریل غمگین کاری نمیکند» نوشته و کار مجید شکری روایت شخصی سَرخورده است که برای متحول کردن زندگی خود، از طریق یک آگهی به موسسهای ...