نقد نمایش مَثلِث مَثلِث نمونه مشهود آثاریست که نشان میدهد ذهن خلاق به همراه عناصر دیگر همچون بازیگران آگاه و همراه میتواند هرچیزی را تبدیل به یک اثر هنری کند.
نقد نمایش «و دیگر سکوت» تاریخ به مثابه کابوس «و دیگر سکوت» برای آن دسته از تماشاگرانی که به تز ِ«هنر برای هنر» اعتقاد دارند ، می تواند نمایشی سرگرم کننده و جذاب تلقی گردد اما برای تماشاگران اندیشه ورز ، قطعا ...
دربارهی نمایش ترور بیایید باهم قضاوت کنیم . بازیگران ترور هرکدام در جهان خودشان دارند بازی میکنند و در ساختن آن رئالیسمی که جزئیات باید در آن اهمیت پیدا کند تنها مهدی پاکدل کمی موفق است.
دربارهی تئاتر رگتیچ میخواهم عاشقانه روایت بشوم! مهدی نصیری تئاتر رگتیچ به کارگردانی امیرطاها سلکی یک تجربه جوان از گروهی از دانشجویان تئاتر است که دارد اینروزها در عمارت نوفللوشاتو اجرا میشود و البته ...
نگاهی به نمایش توافقنامه به کارگردانی کوروش سلیمانی انسان دشواری انتخاب است! نمایشنامه از آرمان خواهی و شعارهای انسانی و سیاسی دو کاراکتر در خوشباشی پیروزی حزبی آغاز می شود و کمی جلوتر به یک لحظه ی عینی می رسد. لحظه ی انتخاب شرافت یا دروغ.
دربارهی نمایش جیبهایی پر از نان اعتراض به آقای درامنویس جیبهایی پر از نان بیشتر از متن، مدیون کارگردانی و طراحی کارگردان در پایان اجراست!
دربارهی نمایش شکستن خط فرضی در یک قدمی رفتن رسول کاهانی در درام رئالیستی غمانگیزش، میخنداند و وضعیت تصمیمگیری دربارهی مرگ را به درونمایهای تاویلپذیر دربارهی زندگی تبدیل میکند و مسیری که برای ...
درباره نمایش رگتیچ رگتیچ یا زخمهای پابرجا نمایش رگتیچ نوشته و کار محمدطاها سلکی درباره آسیبهای پابرجا از زمان کودکی است که همچنان در حال و آینده انسان نقش بازی می کند و گاهی نیز باعث توقف و سخت پیش رفتن زندگی ...
نگاهی به نمایش زنده به گور هنر خوب مردن زنده به گور اجرایی هماهنگ و منسجم با کلیه عناصر بصری و اجرایی دارد و به تمام مختصات در گیری نمایش با مخاطب توجه می کند.
دربارهی نمایش خونمردگی تفسیر تز اجتماعی خونمردگی که محسن سنگسفیدی آنرا نوشته است، قبل از هر چیز داستان خوبی دارد. سنگ سفیدی موضوع متفاوتی را جسورانه انتخاب کرده و خوب هم آنرا روایت میکند.
درباره نمایش خاطره تحمل ناپذیر یک همهمهی نامفهوم در قلمرو بکت اجرا با بازی خوب بازیگرانش و کلاژهای تصویری و نریشن انتهای آن توسط الهام کردا که به طور ضمنی به مفاهیم مورد بهره اشاره می کند، به وضوح خود را از تفسیر رئالیستی دور می ...
نگاهی به نمایش خاطره تحمل ناپذیر یک همهمه ی نامفهوم، نوشته و کار الهام کردا شاکله شکنی برای یافتن شکل دیگری از بکت! نمایش « خاطره تحمل ناپذیر ...» به کارگردانی الهام کردا، اجرایی پست مدرن است که تا حدودی خصلت های تئاتر پست دراماتیک را نیز در خود دارد. اجرایی روایت گریز، روایت ستیز و ...
نقدی بر مرغ دریایی نوشته و کار محمد میرعلی اکبری ردپای چخوف در ایران مرغ دریایی چخوف به لحاظ سبکی، در واقع امپرسیونیستی در یک بستر رئالیستی است که در اثر میرعلی اکبری از آن جنبه های درونی کاملن کاسته شده و بر جنبه های بیرونی و رئالیستی ...
نگاهی به نمایش « امان » نوشته عباس جمالی به کارگردانی مجتبی جدی سفره ای پر از درد «امان» زنانی را گرد هم آورده که حتی در سخن گفتن از دردهایشان هم مدام (پاسخگو)! هستند. پاسخگوی تابوهای اجتماعی و فردی، پاسخگوی عرف و شرع و اخلاق و سنت، پاسخگوی غرش های ...
یاداشتی درباره نمایش تاری / محمد برهمنی "بر آستانه مرگ" اجرای "تاری" قابلیت تفسیر و اندیشهورزی را دارد و گفتمانی را برای علاقمندان به تئاتر و تفکر مهیا میکند.
نقدی بر دو نمایش موش و دیلادوز و کک به تنور از معنا سرشار! این اجرا تحسین برانگیز است که در زمانه ی فوران فناوری های دیجیتال که با ذره ای تمدد اعصاب دشمنی می کنند ، هفتاد دقیقه اصالت را به کودکان هدیه می دهد.