نقد نمایش مَثلِث

نقد نمایش مَثلِث

مَثلِث نمونه مشهود آثاریست که نشان میدهد ذهن خلاق به همراه عناصر دیگر همچون بازیگران آگاه و همراه میتواند هرچیزی را تبدیل به یک اثر هنری کند.

نقد نمایش «و دیگر سکوت»

تاریخ به مثابه کابوس
نقد نمایش «و دیگر سکوت»

تاریخ به مثابه کابوس

«و دیگر سکوت» برای آن دسته از تماشاگرانی که به تز ِ«هنر برای هنر» اعتقاد دارند ، می تواند نمایشی سرگرم کننده و جذاب تلقی گردد اما برای تماشاگران اندیشه ورز ، قطعا ...

درباره‌ی نمایش شکستن خط فرضی

در یک قدمی رفتن
درباره‌ی نمایش شکستن خط فرضی

در یک قدمی رفتن

رسول کاهانی در درام رئالیستی غم‌انگیزش، می‌خنداند و وضعیت تصمیم‌گیری درباره‌ی مرگ را به درون‌مایه‌ای تاویل‌پذیر درباره‌ی زندگی تبدیل می‌کند و مسیری که برای ...

درباره نمایش رگتیچ

رگتیچ یا زخمهای پابرجا
درباره نمایش رگتیچ

رگتیچ یا زخمهای پابرجا

نمایش رگتیچ نوشته و کار محمدطاها سلکی درباره آسیبهای پابرجا از زمان کودکی است که همچنان در حال و آینده انسان نقش بازی می کند و گاهی نیز باعث توقف و سخت پیش رفتن زندگی ...

درباره‌ی نمایش خونمردگی

تفسیر تز اجتماعی
درباره‌ی نمایش خونمردگی

تفسیر تز اجتماعی

خون‌مردگی که محسن سنگ‌سفیدی آن‌را نوشته است، قبل از هر چیز داستان خوبی دارد. سنگ سفیدی موضوع متفاوتی را جسورانه انتخاب کرده و خوب هم آن‌را روایت می‌کند.

نگاهی به نمایش خاطره تحمل ناپذیر یک همهمه ی نامفهوم، نوشته و کار الهام کردا

شاکله شکنی برای یافتن شکل دیگری از بکت!
نگاهی به نمایش خاطره تحمل ناپذیر یک همهمه ی نامفهوم، نوشته و کار الهام کردا

شاکله شکنی برای یافتن شکل دیگری از بکت!

نمایش « خاطره تحمل ناپذیر ...» به کارگردانی الهام کردا، اجرایی پست مدرن است که تا حدودی خصلت های تئاتر پست دراماتیک را نیز در خود دارد. اجرایی روایت گریز، روایت ستیز و ...