دربارهی نمایش «هیدن» خواب را میرباید برای شبی... نقدی بر نمایش هیدن کار کورش شاهونه خواب را میرباید برای شبی... رضا آشفته - هیدن به نویسندگی ریحانه رضی و گورش شاهونه نوعی نمایش نئو مدرن است که در اتکای با ...
دربارهی نمایش «۶۵۷» دربارهی نمایش «۶۵۷»، کار شهرام گیل آبادی سقوط جبران ناپذیر متن رضا آشفته - نمایش ۶۵۷ نسبت برابری بین متن و اجرا برقرار نمی کند و در اجرا نسبت به متن از ...
نگاهی به نمایش «ساپو» تنها در یک آسایگاه روانی سید جواد روشن- نمایش «ساپو» نوشته و کار محمدامین سعدی روایت گر نویسنده ای است که در یک آسایشگاه روانی بستری شده و نمی تواند از شخصیت های کتاب هاش فاصله بگیرد و به مرور ...
دربارهی نمایش «کابوسهای آنکه نمیمیرد» احضار تاریخ برای سوگواری نمایش کابوس های آنکه نمی میرد، نوشته امیرحسین طاهری و به کارگردانی نادر فلاح در تالار مولوی در نگاه اول روایتی است از زندگی علی اکبر دهخدا اما در واقع این اثر سوگواره ...
دربارهی نمایش «زوج ناجور» - نقد مهمان کلیشههای بازیگری بلای جان تئاتر بهگمانم نیل سایمون بیشتر از هر جای دیگر دنیا در ایران محبوبیت دارد. بد هم نیست. نمایشنامههایش قالبا یک الگوی مشخص دارند؛ بر روابط بین آدمها و ...
دربارهی نمایش «اینجا پنجرهای باز مانده است» سخنرانی؛ خاطرهگویی یا تئاتر تئاتر «اینجا پنجرهای باز مانده است» همه چیز تویش پیدا میشود؛ از مولوی و عطار و همایش شهر و ادبیات گرفته تا توپ و قوطی کرم مرطوب کننده و پنجره و سلفون و تیر ...
دربارهی طراحی رورانس و پایان اجرا رورانس؛ بخشی از اجرای تئاتر شماست رورانس؛ بخشی از اجرای تئاتر شماست رورانس به عنوان بخشی از اجرا کمتر در تئاتر ما جدی گرفته میشود و معمولاً برخورد گروههای نمایش با رورانس به گونهای است که ...
دربارهی نمایش «باغ آلبالو» بر باد رفته «باغ آلبالو» یکی از مهمترین نمایشنامههای آنتوان چخوف است. هنوز هم در روسیه اجراهای بسیاری از این نمایشنامه روی صحنه میرود و هنوز هم ...
درباره نمایش «کابوسهای آنکه نمیمیرد» این فرهنگ لغات کلید آگاهی جامعه است این فرهنگ لغات کلید آگاهی جامعه است!» نمایش «کابوسهای آنکه نمیمیرد» از آن نمایشهایی است که دوستش دارم. پیش از هر چیز نمایشنامهاش را. هرچند تا ...
دربارهی نمایش «کابوسهای آنکه نمیمیرد» (نقد مهمان) طعم خوش ایستاده مردن طعم خوش ایستاده مردن «کابوسهای آنکه نمیمیرد» اجرای قابل قبولی دارد. سبک اجرایی همخوان با خط داستان، طراحیصحنه و دکور متناسب با فضا، انتخاب درست ...
دربارهی نمایش «معرکه در معرکه» حسرتی که برجای میماند «معرکه در معرکه» را دوست ندارم. اجرای سالهای دههی هفتادش را دوست داشتم. چون برای آن دوران و آن زمانه نمایش هم در شیوهی اجرا و هم در مضمون و محتوا هنوز ...
دربارهی نمایش «سکوت آوازخوان» آوازخوان بی صدا یک سال پس از آنکه نمایشنامۀ «آتش سوزیها» با ترجمۀ درخشان دکتر محمدرضا خاکی در سال ۱۳۹۵ در ایران به چاپ رسید و توسط نشر «روزبهان» زینت آرای محافل تئاتری ها ...
دربارهی نمایش «کافه کات» رمز کامیابی دربارهی نمایش «کافه کات» نوشته و کار حسین کیانی رمز کامیابی رضا آشفته - اگر بنابر نقد و نظرهای مختلف که سال گذشته نمایش پروین کار حسین کیانی را ...
دربارهی نمایش «کافه کات» کابوسهای به همریخته کافه کات نمایشیست که دوستش دارم. نه همهاش را؛ نه بهخصوص، وررفتن بیش از اندازهاش با ماجرا و باگهایی که در باورپذیری منطق دارد را. طراحی قصهاش ...
دربارهی نمایش «گربه نره و روباه مکار» سیرک پینوکیو نام این اثر، نامی آشنا و پرتکرار برای گروه های سنی گوناگون در کشور ما به شمار می رود. نام یکی از انیمیشن های معروف که در دهۀ شصت و پس از آن از تلویزیون در برنامه های ...
دربارهی نمایش «مردان خشمگین» روی یک خط مستقیم «مردان خشمگین» وضعیت بینظیری درباره قضاوت کردن را در معرض چالش میگذارد. قضاوتهای ما درباره آدمها چقدر درست است؟ تا چه اندازه ممکن است در ...