در حال بارگذاری ...

... و قلب مان نمی تواند باور کند!

مهرداد ابروان، از اعضا قدیمی کانون ملی منتقدان تئاتر ایران صبح امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت دیده از جهان فرو بست. مهرداد ابروان منتقد، مدرس، بازیگر و کارگردان تئاتر اوایل صبح امروز دوم اردیبهشت ماه دچار سکته قلبی شد و دار فانی را وداع گفت. مهرداد ابروان از اعضا قدیمی کانون ملی منتقدان تئاتر ایران و عضو هیات علمی گروه آموزشی هنر و ادبیات نمایشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر بود.

مهرداد ابروان، از اعضا قدیمی کانون ملی منتقدان تئاتر ایران صبح امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت دیده از جهان فرو بست.

مهرداد ابروان منتقد، مدرس، بازیگر و کارگردان تئاتر اوایل صبح امروز دوم اردیبهشت ماه دچار سکته قلبی شد و دار فانی را وداع گفت. مهرداد ابروان از اعضا قدیمی کانون ملی منتقدان تئاتر ایران و عضو هیات علمی گروه آموزشی هنر و ادبیات نمایشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر بود.

این هنرمند متولد ۱۳۴۳ شیراز و فارغ التحصیل دانشگاه تربیت مدرس بود و سالهای سال به عنوان منتقد و مدرس تئاتر در کانون ملی منتقدان تئاتر و دانشگاههای مختلف فعالیت داشت. او همچنین پیش از متمرکز شدن بر تدریس و نقد تئاتر آثاری چون «شتر خوش باور»، «مرداب نشینان»، «کبودان و اسفندیار» و «اسب» را نیز کارگردانی کرده و در نمایش های «آن جا، آن سوی کلام»، «سیزیف و مرگ»، «یکی بود، یکی نبود»، «دفینه گندم» و مجموعه های تلویزیونی «زیر گنبد کبود» و «خاکستر و باد» به عنوان بازیگر حضور داشته است.

کانون ملی منتقدان تئاتر ایران درگذشت "مهرداد ابروان" را به جامعه تئاتر کشور تسلیت گفت. در این پیام آمده است:

اندوه درگذشت معلم و منتقد مهربان تئاتر، "مهرداد ابروان" آنقدر برایمان ناگهانی، باورناپذیر و تلخ است که به سختی بتوانیم باورش کنیم. قلب مان نمی تواند باور کند.

غمِ از دست دادن یکی از عزیزترین دوستان و همکارانمان، صبح تلخی و دشواری را در روز یکشنبه، دوم اردیبهشت بر جان‌مان نشاند و افسوس که واژه ها نمی توانند بار سنگین این اندوه تلخ را به دوش بکشند.

مهرداد ابروان هنرمند مهربان، منتقد ریزبین و نکته سنج و آموزگار با دانشی بود که همواره دوستان، همکاران و دانشجویانش، بسیار از او و  خاطره‌های شیرین، دوستی‌ها، محبت‌ها و مهربانی هایش می‌گویند. خبرِ آسمانی شدنِ او بسیار شوک‌آور بود.  تلاش و کوشش او در گستره‌ی فرهنگ، هنر و دانش را ارج می‌نهمیم. با نهایت احترام از او یاد می کنیم و رنج و اندوهِ نبودش را به خانواده ایشان و جامعه‌ی تئاتر کشور تسلیت می گوییم.

امید که روحش چنان که در این جهان زیبا زیست، زیبا و آرام بماند.

 

کانون ملی منتقدان تئاتر ایران




نظرات کاربران