نقش فاجعه در فروپاشی خیال و خرد و خاطره دربارهی نمایشنامهی «قضاوت» نوشتهی بری کالینز، ترجمهی نریمان ...
نگاهی به متن و اجرای نمایش بازگشت تئاترایران به «جمعه کشی»! صمد چینی فروشان- جمعه کشی( ۱۳۵۳) نمایشی اساسا متاثر از ایدئولوژی مسلط زمانه و نافی همهی جلوه های مدرن جامعهی ایرانی طی حدود یک دههی پیش از خود است:شرایط آقای ...
باید به حال «تئاتر آزاد» یا کمدی معاصر ایران گریست ـ صمد چینی فروشان عضوکانون ملی منتقدان تئاتر در روزهای پایانی فروردین ...
نشست نقد و بررسی نمایش «مردی به نام اوهه» نوشته ی اسلاومیر مروژک وکارگردانی بهرام سروری نژاد باید تعادلی بین کمدی و تراژدی برقرار شود کانون ملی منتقدان تئاتر ایران سری جدید نشست های "دوشنبه های نقد تئاتر" را از دوشنبه سوم دی ماه با نقد و بررسی نمایش مردی به نام اوهه به کارگردانی بهرام سروری نژاد از سر ...
نگاه صمد چینی فروشان به تئاتر در ایران معجزه ی فراموش شده ای به نام تئاتر در ایران صمد چینی فروشان- تا پیش از پیدایش فلسفه، هنرها، چیزی جز واکنش «زیبایی شناختی» غریزی انسان نسبت به رویدادهای محدود اما حیاتی پیرامونی نبودند. دراین دوران، هنرهای ...