دربارهی نمایش «کشتی نوح» جولان کشتی بان در فقدان نوح امید طاهری - وضعیت درونی با گذر زمان نمود بیرونی می یابد. فساد در ابتدا یک فروپاشی درونی است و رفته رفته به سطح می رسد. یک سیب کرم خورده، ممکن است روی پوستش فقط سوراخ ...
درباره نمایش " کشتی نوح" پسر نوح با بدان ننشست، مجبور شد مجبور!!!! علی جعفری فوتمی - داوود نامور مدیر تماشاخانه نوفل لوشاتو گفت : "علی نمایش کشتی نوح را هم حتما ببین. خیلی خوبه". رفته بودیم نمایش " فرش ایرانی " را در نوفل لوشاتو ببینیم ...
دربارهی نمایش «خانه های اجاره ای» - نقد مهمان ناهملتی بر پشت بام اجاره ای وحید محمدخانی - «خانههای اجارهای» اثر کارگردان خلاق سیرجانی، مازیار رفعتی اساسا کار خوش نقدی است، کارگردان کوشیده است تا در جز جز بنای نمایش با منطق روایی به جا ...
دربارهی نمایش «اسفرود بی دم» اینجا هیچ چیز جدی نیست سمانه توکلی - در تماشای اسفرود بی دم آمادهی درست پیش نرفتن همه چیز باشید! این اجرا با با هدف اعلام بیاعتباری معنا در تمام ابعاد جهان فعلی، زندگی ملالآور انسان ...
دربارهی نمایش «گوشتخوار» اینجا هیچچیز وجود ندارد سمانه توکلی - گوشتخوار همان نمایشی است که اثبات میکند برای عیان سازی هنر تئاتر نیازی به اکسسوار، دکور پرهزینه، یا هرچیز تجملگرایانهی دیگری نیست. اگر متن خوب، ...
دربارهی نمایش «راهنمای جامع هیولا شدن» تلاش برای شناخت هیولای درون سمانه توکلی - راهنمای جامع هیولا شدن، نمایشی اکسپرسیونیستی که بر پایهی لغزان متن استوار است و به دیوار بلند کارگردانی تکیه داده تا بتواند تمام قد جلوی مخاطب ...
دربارهی نمایش «تنهایی و تنهایی وطنهایی» موفق در گیشه، ناکام در اجرا سمانه توکلی - ما با متنی اقتباس شده از نمایشنامهی پیکر زن همچون میدان نبرد در بوسنی، نوشتهی ویسنی یک روبرو هستیم. اما آیا این متن توانسته با حفظ استقلال جهان تازه ...
دربارهی نمایش «اتاق» - نقد مهمان درک مفهوم فضا دربارهی نمایش «اتاق» به کارگردانی: ماهور تهرانی حالا که میخواهم دربارهی اجرای «ماهور تهرانی» از نمایشنامهی «اتاق» نوشتهی ...
دربارهی نمایش «هیدن» - نقد مهمان «صعود یک تیم تا قله موفقیت» نمایشنامه پرکشش هیدن، بازی روان بازیگران، طراحیصحنه کاربردی و پیشبرنده، و هماهنگی کامل نور و موسیقی در بیحرکت نشستن تماشاگران برروی صندلیها و موفقیت این ...
دربارهی نمایش «انسان اسب،پنجاه پنجاه» - نقد مهمان «پَرشی درست از موانع» نمایش انسان اسب/پنجاه پنجا نه فقط برای تلاش جمعی بازیگران، نه تنها برای فرم اجرا، تابلوهای به یادماندنی، طراحی صحنه تفکربرانگیز و.. بلکه به سبب احترامی که ...
دربارهی نمایش «انسان/اسب، پنجاه/ پنجاه» درنهایت با اشک میخندیم! این نمایش نمونهی موفقی از یک اجرای فیزیکال مدرن است که به سبب ایدههای اجرایی نو و خلاقانه، متن چندلایه و مفهومی و ارجاعات فرامتنی به رویدادهای واقعی، توانسته ...
دربارهی مایش «دو نمایش با یک بلیط» خواستگاری و خرس، دو نمایش با یک بلیط ن به کارگردانی رضا آزاد دریایی نسیبه جمشیدی شاهرودی خواستگاری و خرس، دو نمایش با یک بلیط این روزها در رکود اجرای گروههای نمایشی باسابقه و دوری ...