در حال بارگذاری ...
در خردادماه:

شماره جدید مجله «نمایش» منتشر شد

دویست و سیزدهمین شماره نشریه تخصصی تئاتر «نمایش» ویژه خردادماه با فهرست مطالب مهم و خواندنی از تئاتر ایران و جهان در اختیار مخاطبان این نشریه قرار گرفت.

در ورودیه شماره خردادماه مجله «نمایش» و فهرست آن، نصرالله قادری درباره تعریف نقد و جهان پیرامون آن و نگاه منتقد در یادداشت خود به نکات مهمی اشاره داشته.

بخش گزارش این شماره به واژه اخلاق در بازیگری، مراسم بزرگداشت زنده‌یاد پرویز بشردوست و برپایی سی‌امین دوره برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با قلم مرجان سمندری و نگین کهن پرداخته.

دلیل افتتاح و تعطیلی موزه اپرای عروسکی فردوسی و اجرای اپرای عروسکی مسائلی است که در صحبت‌های بهروز غریب‌پور در قالب گفتگوی خردادماه مجله «نمایش» به چاپ رسیده.

در بخش نگاه ویژه شماره 213 این مجله پیدایش تئاتر مستند، نشانه و نشانه شدگی در تئاتر مستند، تئاتر مستند در قالب مقاله و گفتگو با دکتر مسعود دلخواه درباره این نوع از تئاتر تهیه و تنظیم‌شده.

مجله «نمایش» در تازه‌ترین شماره خود به‌نقد تئاترهایی چون «بوف کور»، «نویسنده مرده است»، «خواستگاری»، «... و چند داستان دیگر»، «مسئولیت شکست سکوت مطلق»، «سونات پاییزی»، «صعود مقاومت‌پذیر آرتور و اویی»، «آبی‌ترین آسمانی زمین»، «ناشزه» پرداخته و در نقد تئاتر جهان، نمایش «رومئو و ژولیت» به کارگردانی ماریوس فون مینبورگ را بررسی کرده.

فهرست مقاله‌های شماره 213 این مجله در خردادماه به تحلیل جامعه‌شناختی تئاتر و همچنین بازیگر و نمایشنامه‌نویس با ترجمه منار جبیه فرد و مریم منطقی اسلامی اختصاص دارد.

گستره تئاتر جهان این شماره به تئاتر کشور کرواسی می‌پردازد که نگاهی گذرا به تئاتر این کشور است و به مباحث آموزش تئاتر برای تماشاگر جوان و درام در کرواسی معاصر اشاره دارد.




نظرات کاربران